Algemene voorwaarden voor patiënten
MYA online agenda - Patiënten
Versie: januari 2025
Door een afspraak te maken via Mya, gaat u uitdrukkelijk akkoord met deze algemene voorwaarden.
1. Identiteit van de dienstverlener
Deze dienst wordt aangeboden door:
MYA BVBA (hierna “MYA”, “Wij” en “Ons”)
Ossendriesstraat 20
3520 Zonhoven
België
BE0721.864.595
Telefoon: +32 89 44 14 14
E-mail: support@mya-agenda.be
Website: www.mya-agenda.be
2. Doel en gebruik van Mya
Mya is een online platform waarmee patiënten afspraken kunnen maken bij zorgverstrekkers (huisartsen, specialisten, paramedici, …).
Mya zelf verleent geen medisch advies, voert geen diagnose uit en is niet verantwoordelijk voor de inhoud of opvolging van de medische zorg.
De verantwoordelijkheid voor de afspraak, inhoud, communicatie en medische opvolging ligt volledig bij de praktijk of zorgverlener.
3. Verwerking van persoonsgegevens
Bij het maken van een afspraak via Mya worden persoonsgegevens verwerkt, zoals uw naam, e-mailadres, telefoonnummer en eventueel reden van afspraak. Mya verwerkt deze gegevens uitsluitend in opdracht van de praktijk of zorgverlener en treedt dus op als verwerker onder de GDPR (AVG).
Uw gegevens worden veilig opgeslagen en uitsluitend doorgegeven aan de betrokken praktijk.
U hebt het recht op inzage, wijziging of verwijdering van uw gegevens. Gelieve hiervoor contact op te nemen met de praktijk bij wie u een afspraak maakt.
4. Cookies en tracking
Mya gebruikt cookies en technologieën van derden om het gebruiksgemak te verbeteren.
Wij maken gebruik van Google Analytics en Google Tag Manager om anonieme gegevens over surfgedrag te verzamelen, alsook tracers in mails om de kwaliteit van de dienst te monitoren en te verbeteren.
Meer informatie vindt u in onze cookieverklaring op de website van Mya.
5. Communicatie via e-mail en sms
In functie van de instellingen van de praktijk kan Mya:
- e-mailbevestigingen,
- herinneringen,
- of sms’jes
versturen over uw afspraak. U gaat hiermee akkoord bij het maken van een afspraak.
6. Aansprakelijkheid en technische beschikbaarheid
Mya stelt alles in het werk om het platform technisch beschikbaar te houden. Toch kan het gebeuren dat het systeem tijdelijk niet toegankelijk is (bv. door onderhoud of overmacht).
Mya is niet aansprakelijk voor:
- het niet doorgaan van een afspraak,
- het uitblijven van een herinnering,
- fouten in de gegevens die u zelf invult,
- of technische storingen buiten haar wil.
7. No-show en annulaties
Het is de verantwoordelijkheid van de patiënt om tijdig te annuleren volgens de regels van de praktijk. Elke praktijk hanteert hiervoor haar eigen beleid.
Mya is niet verantwoordelijk voor eventuele kosten bij no-shows.
Mya kan en mag uw afspraak ook niet voor u annuleren.
8. Uw rechten als patiënt
U hebt recht op:
- inzage in uw persoonsgegevens,
- rechtzetting of wissing ervan,
- beperking van verwerking,
- overdraagbaarheid,
- en bezwaar tegen verwerking.
U kunt deze rechten uitoefenen via de praktijk waarbij u een afspraak maakt.
9. Contact en klachten
Voor vragen of klachten over uw afspraak of gegevensverwerking, kunt u terecht bij de betrokken praktijk.
Indien nodig kunt u ook een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit via www.gegevensbeschermingsautoriteit.be.
10. Toepasselijk recht
Deze voorwaarden vallen onder het Belgisch recht. Bij betwisting zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Hasselt bevoegd.